Ahoy Koh Chang! - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu Ahoy Koh Chang! - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu

Ahoy Koh Chang!

Door: Tessa en Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos Lennips

14 Januari 2016 | Thailand, Trat

Nu één week van de 6,5 weken Thailand voor ons alweer voorbij is kunnen we een voorzichtige eerste conclusie trekken: het is hier prachtig! Zeker nu we sinds dinsdag 12 januari op eiland Koh Chang vertoeven. Een wonderschoon eiland met heerlijk weer, een mooie natuur, en een chille sfeer.
Toen we richting ons verblijf werden gereden werd de toon al gezet. De taxi, een pick-up truck waarbij de bagage op het dak ging en de passagiers achterin de laadklep, werd op zijn Thais tot de nok toe volgeladen. Voor Jos was er helaas geen plek meer, maar de bagage lag al op het dak, dus hij moest toch mee. Al zittend op de bodem van de kofferbak met de voetjes op het instaptrappetje en de benen van Tessa als anker om te voorkomen dat Jos eruit zou vallen, gingen we op weg. Omdat Koh Chang voor een groot deel uit beboste bergen bestaat en er feitelijk maar één grote weg over het eiland leidt, moesten we op en af over die (steile) bergen. Ondertussen zagen we hoe de ondergaande zon langzaam in zee zakte, liepen er olifanten langs de kant van de weg en sprongen de aapjes van de ene naar de andere stroomkabel.
Bij ons hutje aangekomen bleek dat we niet de enige bewoners waren, we moeten onze slaapplaats delen met een tig aantal mieren, en de muggen weten ons ook al aardig te vinden. Verder is ons matras vrij hard, maar dan houden we ook weer op met klagen, want het huis is gelegen op 100 meter van zee en op 500 meter van een prachtig zandstrand. Het zit ons ook nu bijzonder mee, want wanneer we iets willen eten of drinken hoeven we maar enkele meters te lopen naar een supermarktje en een stukje verder begint alweer zo’n gezellig straatje met allerlei eetgelegenheden in Bob Marley-achtige style.
Na een prima eerste nacht konden we voor het eerst eens lekker uitslapen. De daaropvolgende middag, woensdag 13 januari , hebben we lezend op het strand doorgebracht, alwaar de aapjes bij mensen om eten kwamen schooieren.
Om passief met actief af te wisselen hebben we vandaag, 14 januari, een scooter gehuurd en het halve eiland rondgecrosst. Voor een dagje scooterhuur, met benzine, betaalden we het schandalige bedrag van maar liefst €6,50. Onderweg kwamen we langs een waterval waar je kon zwemmen en konden we ook onze actioncam onder water uitproberen. Tessa was in het begin een beetje huiverig voor de vissen die er zwommen, de kleintjes knabbelden namelijk aan je benen en de groteren hadden verdacht veel weg van graskarpers. Verder overigens een prima stek hoor, alleen wel weer geblankt helaas. Als iemand ons trouwens kan vertellen welke vissoort dit nu is, dan horen we dat graag zodat er een tactiek op afgestemd kan worden.
Tijdens ons ritje op de scooter kwamen we langs prachtige viewpoints, verlaten stranden, en een leuke tempel inclusief afweergeschut. Die plaatsen waren wel een paar fotomomentjes waard. Met ruim 30 graden en de zon volle bak in onze nekken zijn we vandaag een behoorlijk beetje verbrand. En net toen de gedachte door ons hoofd schoot dat we weleens 3,5 maand geen regen zouden kunnen zien overviel een tropische stortbui ons, zo snel als die bui was gekomen zo snel was het gelukkig ook weer zonnig en droog, slechts de lekkere geur na regen (vooral als het heel warm is) bleef over.
Morgen moeten we alweer weg uit dit huisje, maar we blijven nog wel even op Koh Chang. Daarom was het toeren ook mede vanwege het zoeken naar een nieuwe verblijfplaats. Nou, die hebben we ook gevonden, direct gelegen aan een prachtig strand, maar daar komen we helaas waarschijnlijk pas aan het eind van de week te zitten. Morgen verkassen we naar de buurman. Ons huidige resort zit volgeboekt en we zijn het harde matras en de mieren ook eigenlijk wel zat. Qua ligging blijft alles hetzelfde, dus kunnen we elke avond nog steeds genieten van de ondergaande zon, en bieden de schommels ons een wonderschone aanblik, à la Expeditie Robinson, over zee.
Sawatdee Ka!

Jos en Tessa

• 14 Januari 2016 - 19:20

Ep:

Hoi Tes en Jos,

Jullie zijn nog maar net een week weg en wat ik zie wat jullie al hebben meegemaakt is gewoon fantastisch, ik begin het zo leuk te vinden dat jullie binnenkort extra slaapplaatsen moet regelen.
    ( geintje)
    Lieverds hou ons lekker op de hoogte,
    Groetjes Paps !!

• 14 Januari 2016 - 22:15

Gerrit:

De 'wintersensation' daro is beter dan hier. Onder gure omstandigheden - wind en natte sneeuw - zit ik mij te verkneukelen om jullie mooie avonturen.

• 14 Januari 2016 - 22:40

Marja:

Hi Jos en Tessa, dat leest en ziet er relaxed uit, vooral als ik de foto`s bekijk, die Andre van Duin helm staat je goed Jos:). Groet en kus van mij.

• 14 Januari 2016 - 22:45

Herma:

Wat hebben jullie al veel dingen beleefd. In maar een week tijd. Hele andere wereld, komt het qua natuur een beetje overeen met Tanzania Tessa ? Mooie foto's.
    Liefs

• 16 Januari 2016 - 20:43

Hans :

Als ik dat zo lees maken jullie heel wat bijzondere dingen mee. Mooie foto's. Veel plezier met de rest van deze mooie reis.

• 19 Januari 2016 - 00:01

Erik:

Ooh weer helemaal bij gelezen maar wat een avontuur :)
    Geniet er lekker van, maar dat hoef ik denk ik niet te zeggen! ;)