Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Door: Tessa en Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos Lennips

08 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Woensdagmiddag 6 januari was het dan eindelijk het moment daar. Na maanden van voorbereiding, geregel, en kort voor vertrek de inpakstress ging het dan nu echt beginnen.
Vanwege het slechte weer en gladheid op de weg besloten we last-minute om toch maar een hotelovernachting in de buurt van Schiphol te boeken, om gedoe op de ochtend van vertrek (7 januari) te voorkomen.
De ouders van Jos waren, ondanks het slechte weer, bereid om ons weg te brengen naar een hotel in Zwanenburg.
Na deze eerste nacht van huis waren we de volgende ochtend in no-time op Schiphol. Om 11 uur vertrokken we met het vliegtuig naar Frankfurt, waarvandaan we 's middags om 16:00 zouden vertrekken naar Bangkok.
Deze vlucht zou al met al ongeveer 10 uur duren en in het vliegtuig waren we van alle gemakken voorzien.
Uitgeput kwamen we om 09:00 lokale tijd in Bangkok aan (03:00 Nederlandse tijd) want we hadden nauwelijks geslapen. Nadat we onze backpacks van de band hadden gepakt moesten we echt even bijkomen. We hadden gelukkig geen haast want we konden sowieso pas om 13:00 inchecken in ons hostel. Alle tijd dus om eens even goed de georganiseerde chaos op Bangkok Airport te bekijken.
Toen we geschikt gekleed waren voor de Thaise temperaturen (een overgang van vrieskou naar ruim 30 graden) konden wij ook een poging wagen. Om in Thailand ook bereikbaar te zijn (met internet) wilden we een Thaise simkaart aanschaffen, de dame achter de balie begreep geen snars van onze Nederlandse telefoon, en kreeg het niet voor elkaar deze in te stellen. Gelukkig was Jos zo slim om een hele voorraad aan reservetelefoons mee te nemen, en uiteindelijk was er gelukkig wel één die het deed.
Met de trein van het vliegveld richting de stad was ons volgende plan. In Thailand is het wachten op de trein iets anders dan in Nederland, hier moet je keurig netjes achter de lijn op de juiste plek gaan staan wachten, en pas op commando van een Thaise scheidsrechter + fluit mag je instappen. Alle locals houden zich hier keurig aan, maar wij moesten natuurlijk eventjes terecht worden gewezen.
Gigantisch gaar van de reis stapten we uit op een station in hartje Bangkok.... En nu? We hadden geen plan. We moesten naar ons hostel zien te komen dat nog wel een behoorlijk eindje van dat station af lag. Van te voren hadden we al gehoord en gelezen dat toeristen juist dan in het ootje worden genomen en dus flink in de buidel moeten gaan tasten voor bijvoorbeeld een taxirit. Ook wij, twee westerlingen bepakt en bezakt, die een beetje verdwaasd om zich heen stonden te kijken waren een makkelijke prooi. We dachten nog geluk te hebben want er was een hele aardige mevrouw die ons zou helpen met een (goedkopere) bus. Ze was ons alleen iets te vriendelijk, en bovendien wisten we met die bus dan ook niet waar we terecht zouden komen. Uiteindelijk heeft Tessa toch maar een taxi aangehouden door met een slap handje op en neer te wuiven. De eerste taxi wilde de meter niet aanzetten en vroeg een te hoge prijs, die mocht dus weer verder rijden. Taxi 2 wou ook niet op de meter rijden en vroeg ook nog een hoge prijs (al wel de helft van taxi 1) maar we waren er zo klaar mee dat we al gauw akkoord gingen. €5 voor 25 minuten taxi (in het drukke verkeer) was uiteindelijk ook wel prima.
Ons hostel is gezellig gelegen naast een sfeervol straatje met allerlei kraampjes, restaurantjes, karretjes met eten en gezellige lichtjes. Alsof we een film waren binnengewandeld.
En wat doe je dan als je net bent aangekomen in een wildvreemde stad? Maximaal pitten!
We hebben een eenvoudige maar prima kamer voor de komende drie nachten, met zelfs een klein balkonnetje. Vanaf dat balkon had Tessa, terwijl Jos nog even een hazenslaapje deed, perfect uitzicht op de buurman die aan het fitnessen was met zelfgemaakte gewichten (lees: betonblokken aan elkaar verbonden door een ijzeren stang), Jelle de Vent zijn eigen gym op zolder is er niks bij.
Een paar uur later zijn we uit eten gegaan in de buurt van ons hostel, voorzichtig begonnen met Thaise satéstokjes en patat. We hebben nog niet veel gezien, en we waren te moe om foto's te maken, dus dat houden jullie nog te goed van ons.

Tot de volgende keer!

Tessa en Jos

• 08 Januari 2016 - 16:40

Benita:

Leuk verhaal.
    Ook foto's van die man met gewichten :)
    Ehhh de omgeving bedoel ik.
    Fijne reis

• 08 Januari 2016 - 16:56

Helma:

Hey Tessa en Jos.
    De reis is nu dus echt begonnen zo te lezen. Ik hoop er nog vele te lezen. Geniet ervan. Groetjes van je lotus collega Helma.

• 08 Januari 2016 - 17:00

Brenda:

Veel plezier en geniet van jullie mooie reis!

• 08 Januari 2016 - 17:01

Simone:

Hartstikke leuk om te lezen en jullie zo te volgen op een ongelooflijk mooie reis.
    Met veel plezier kijk ik uit naar jullie volgende verhaal

• 08 Januari 2016 - 17:37

Marja:

Mooi verhaal Jos en Tessa, een indrukwekkende eerste dag lijkt mij.

• 08 Januari 2016 - 18:57

Hans Slot:

Hoi Jos en Tessa.

Mooi verhaal. Zo'n lange reis is altijd vermoeiend.
    Geniet van de rest van jullie reis.

• 08 Januari 2016 - 19:01

Herma:

Na die ijzel hier, kwamen jullie toch wel in een hele andere temperatuur en wereld terecht. Mooi avontuur, zo beleven we alles mooi mee. Ben benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat! Liefs

• 08 Januari 2016 - 19:37

Wolien:

hoi Jos en Tessa, mooi dat jullie goed aangekomen zijn. Heel veel plezier en geniet van jullie reis dan kunnen wij genieten van jullie verhalen.

• 08 Januari 2016 - 20:10

Anne-Marie:

De reis is nu echt begonnen. Spannend zeg. Heel veel plezier en we lezen mee.

• 08 Januari 2016 - 20:42

Henk En Annie:

Het grote avontuur is begonnen. Eerst maar eens even acclimatiseren, maar dat doen jullie al.
    We gaan jullie volgen en zijn benieuwd naar jullie verhalen.

Heel veel plezier gewenst en goed op elkaar passen.

Lieve groet Henk en Annie

• 08 Januari 2016 - 23:29

Gerrit:

Ik neem een abonnement op jullie story.

• 09 Januari 2016 - 01:04

Edith En Jannick:

Schei even uit jo met je dertig graden!!!! Lekker!!!! Wat ontzettend fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Hou je taai en geniet van elke seconde

• 09 Januari 2016 - 08:42

Margreet Bakker:

Hey Jos en Tessa
    Eerste boeiende verhaal! Heel prettig om te lezen hoor!
    Heel veel plezier en geniet van jullie reis en pas goed op mekaar!

• 09 Januari 2016 - 09:28

Rik Otter:

Mooi verhaal, hopelijk zijn jullie de jetlag snel te boven en is het genieten geblazen. Geniet ervan met elkaar! x

• 09 Januari 2016 - 11:08

Albert Lennips:

Goed verslag, geniet van elkaar en deel de culturen van de landen die jullie aandoen

Ine Elslo
    Albert Lennips

• 09 Januari 2016 - 12:46

Lidy:

Tessa en Jos, heel veel plezier tijdens jullie grote reis. Ga er van genieten!
    Groetjes Lidy Wolterink.

• 10 Januari 2016 - 16:29

Leonoor:

Tessa! En Jos natuurlijk :)

Wat leuk om te lezen.
    En wat ben ik jaloers! Ik doe morgen de groep wel ;)
    Geniet van alles!

Leonoor