New Zealand! Here we come! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu New Zealand! Here we come! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu

New Zealand! Here we come!

Door: Jos en Tessa

Blijf op de hoogte en volg Jos Lennips

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Dinsdagmiddag 23 februari vertrokken we richting het vliegveld. We waren er klaar voor om de 18 uur durende reis te ondernemen. Ook gingen we 6 uur in de tijd vooruit. Na wat overstappen, wat lachen naar de camera en vingerafdrukken kunnen we zeggen dat we in 18 uur tijd in Thailand, Maleisië, Australië en inclusief onze eindbestemming Nieuw-Zeeland zijn geweest. In Nieuw-Zeeland werd de inhoud grondig goedgekeurd. Zo moesten we laten zien dat we onze schoenen schoon hadden gemaakt, zodat er geen ‘viezigheid van buitenaf’ in Nieuw-Zeeland terecht zou komen. Al vrij snel werden we opgepikt door onze shuttle. Deze bracht ons richting onze huurauto. Na een inspectie en wat krabbels zijn we tijdelijke eigenaren van een automaat, de Nissan Tiida Latio. Na een paar keer de weg kwijt te hebben geraakt, waren we moe en voldaan in ons hostel aangekomen. En konden we nadat we meer dan 30 uur wakker waren eindelijk slapen. De volgende dag was uitgeefdag. Als eerst gingen we op zoek naar een supermarkt. Ons karretje werd volgeladen met de eerste belangrijkste levensmiddelen, waaronder natuurlijk (voor de Jos-kenners) ketchup en pindakaas. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een kampeerwinkel, omdat we graag hier willen gaan kamperen. Eerst kwamen we bij een winkel uit die alleen maar spullen had in een prijsklasse die ver buiten ons budget lag. Even zagen we het niet zitten en zijn maar naar de Burger King gegaan om flink te zoeken op internet naar goede adresjes. Uiteindelijk zijn we bij een megagroot warenhuis beland en waren we een paar uur later een volle auto met kampeerspullen rijker voor een habbekrats, laat het kamperen maar beginnen! Het was al te laat om nog een stuk te rijden. Uiteindelijk zijn we bij een klein riviertje onder Christchurch beland. Dit was een gratis camping waar alleen toiletten aanwezig waren, perfect voor ons! Het was best druk op deze camping, midden in de natuur bij een riviertje.
Vanmorgen (vrijdag 26 februari) zijn we rond 9 uur vertrokken richting Dunedin. De route verliep langs de kust. De omgeving is prachtig, zoals Jos zegt, magistraal! Hier doorheen kneuren is gewoon een genot! Onderweg zijn we langs de ‘Mouraki Boulders’ geweest. Dit zijn ronde stenen op een zandstrand. Deze stenen zijn op de zeebodem ontstaan, toen kalkzouten zich geleidelijk ophoopten rond een harde kern. Eén steen was gebarsten en daardoor zag je de prachtige kristallen zitten. Deze steen was dus uitgekomen. Een steen stond op knappen. Jos heeft er nog even op gebroed. Misschien helpt het, haha. Daarna hebben we onze weg vervolgd langs een toeristische route. Hier keken we onze ogen uit. Wat prachtig. Je zag in één beeld: een meertje, strand, bergen, bos, kust en prachtige gebergte. Na deze route zijn we in het plaatsje Dunedin terecht gekomen. Veel hebben we hier nog niet gezien. Morgen gaan we echt op verkenning uit. We hebben er enorm veel zin in.

Psst... foto's volgen nog. Last van traag internet.

• 26 Februari 2016 - 13:35

Marja:

Grote verandering lijkt me, van Thailand naar New Zealand. Mooie uitdaging, kamperen,eigen auto, kortom jullie eigen weg gaan. Veel plezier.
    Groet en kus, van mij

• 26 Februari 2016 - 23:53

Truus Zikkenheimer.:

Hallo Tessa en Jos.
    Zo leuk om alles te lezen en wat maken jullie weer wat mee zeg.
    Heerlijk om zo een tijdje te leven.
    Door de mooie manier van schrijven ben ik ook een beetje op vakantie.
    ik ben een beetje laat ingesprongen (druk ) maar ga jullie zeker nu vaker volgen.
    Vanuit het koude Meppel een warme groet en dikke kus.

• 27 Februari 2016 - 13:10

Herma:

Ja, nu in een hele andere wereld beland. Eigen potje koken en tijd aan jezelf.lekker relaxen. Mooie natuur zeg. Lekker genieten. Dikke kus en liefs

• 27 Februari 2016 - 13:39

Ine:

Weer mooie verhalen jos en tessa!!

Veel plezier met jullie door nieuw- zeeland!

• 27 Februari 2016 - 13:40

Ine: