Bangkok! The place to be! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu Bangkok! The place to be! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jos Lennips Tessa Kompagne - WaarBenJij.nu

Bangkok! The place to be!

Door: Jos en Tessa

Blijf op de hoogte en volg Jos Lennips

11 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Wat waren deze dagen ontzettend indrukwekkend! Zaterdag 9 januari in de ochtend zijn we naar de Chatuchak Weekend Market geweest, de grootste weekend market ter wereld. Om daar te komen konden we kiezen uit de bus, een taxi of een tuktuk. Het was lekker weer, en zoiets moet je ook gewoon meegemaakt hebben, dus we dachten: we gaan met de tuktuk! Eerst maar eens afdingen. Tja.. geen flauw idee wat zoiets mag kosten. We begonnen daarom maar extreem laag met 20 baht (€0.50). Die kerel begon ons uit te lachen en gaf ons een tegenbod van 100 baht. Hmm… daar waren we niet mee eens. Uiteindelijk kwamen we op 40 bath (1 euro) terecht met één stop. Wat die stop dan moest zijn daar kwamen we snel genoeg achter. Halverwege de reis stopten we bij een ‘Touristen office’. Ooh.. dus ze wouden ons dingen aansmeren. Dat waren we niet echt van plan. Al snel had die kerel de pee in ons, want een beetje dom zeuren dat staat Jos en Tessa op het lijf geschreven. Al snel konden we onze weg vervolgen. We kwamen aan bij deze markt. We keken onze ogen uit. Er kwam maar geen eind aan! Van alles was er te koop; schoenen, tasjes, kleren, eten, kettingen en noem maar op. Nadat we 2 uur hebben gesjouwd en nog geen kwart hadden gehad zijn we bescheiden met een stel slippers en een enkelbandje naar huis gegaan. Toen maar een taxi richting ons hostel. Daar begon de ellende. Eerst wilde hij niet op de meter rijden. Na aandringen deed hij het uiteindelijk toch. Het was een oudere man, die niet echt een goed humeur had, dat alleen nog maar slechter werd toen we niet over de snelweg wilden (dit kost tol) en hij op zag tegen het drukke verkeer. Wij hadden ondertussen al regelmatig de kaart bekeken en Jos viel het op dat hij totaal de verkeerde kant op reed. Aah!! Ook dat nog! Slecht humeur en verkeerde weg! Aan de hand van de kaart in onze Lonely Planet vertelde Jos dat hij helemaal verkeerd reed. Boos dat hij werd! Tessa moest haar lachen echt inhouden, maar het was vanaf de achterbank wel hilarisch om te zien. Jos mocht van hem wel verder lopen. Dat was ook eigenlijk niet de bedoeling. Uiteindelijk reed hij in de goede richting, maar we waren al ver van koers. Uiteindelijk kwamen we na anderhalf uur in de taxi op plek van bestemming en was die vent rijker met 260 baht, een tikkeltje opgelicht maar dat kost nog steeds maar €6. Oké! Dit moet de volgende keer echt anders. Zonde van onze kostbare tijd. ’s Middags zijn we richting ‘Wat Arun’ gegaan. Het was een enorme tempel met vrolijke kleuren, gemaakt van kleine steentjes. Om daar te komen moesten we met de boot de wilde rivier oversteken. Dat was gaaf! Er liepen daar monniken rond. Als je een monnik tegenkwam moest je je handen bij elkaar brengen en dan knikken uit respect. Het duurde even voordat wij daarachter kwamen, hèhè.
’s Avonds hebben we lekker gegeten bij ons in het straatje ‘Soi rambuttri’. De volgende morgen, 10 januari, hadden we wat leuks op het programma staan. Om 7 uur ’s ochtends werden we opgepikt om naar Danmoen Saduak te gaan. Hier was een drijvende markt. We gingen in een bootje en werden rond gepeddeld tussen de kraampjes en bootjes met eten en souvenirs. Op een bootje lag rustig een gastank zodat de loempia’s in een pan met vet konden worden gebakken. Het was wel helaas erg toeristisch geworden, maar verder wel leuk om eens te hebben gezien. ’s Middags zijn we naar de ‘Golden Mountain’ geweest, een grote tempel boven op een berg die mooi was om te zien. Veel mensen kwamen hier om de goden te eren. Dat werd gedaan door eten en bloemen neer te leggen en te bidden. Daarna wilden we terug naar ons hostel, maar zoals jullie wel weten heeft Jos een hekel aan lopen. Tessa vindt lopen wel leuk. Uiteindelijk hebben we een compromis gesloten en ergens halverwege een tuktuk geregeld. Na een lange onderhandeling kwamen we uit op 10 baht met één stop! Wat zou deze stop dan nu toch zijn? We kwamen uit in een pakkenwinkel! Ze probeerde ons een pak aan te smeren met hun mooie praatjes. Uiteindelijk kwam de verkoper tot de conclusie: “Kaiken, kaiken, en niks willen kaupen”. Tja, we blijven echte Hollanders. ’s Avonds zijn we naar ‘Khao San Road’ gegaan. De plek waar ook ladyboys rondlopen. We waren druk in discussie of sommigen nou wel of geen ladyboy waren. Maar goed.. je weet het niet hé;). Vanochtend 11 januari hebben we door Bangkok gefietst. Een erg leuke ervaring. We zijn vooral in Chinatown geweest. Deze tour is echt een aanrader! Je komt op plekken waar je anders nooit komt. Zo zijn we op een plek geweest waar allemaal vlees, vis en ander eten werd bewerkt. Varkenskoppen zag je gewoon liggen. Best apart. Tijdens de tour kregen we ook lokaal eten aangeboden. Maar na het tweede aparte ding zijn we er maar mee gekapt. Wat een boer niet kent, tja.. dat vret ie niet. Of we hier verder wel lekker eten, ja hoor. Spaghetti, kip, rijst, patat, ananas en veel tosti’s. Wij vermaken ons hier wel in Thailand, haha! Ook zijn we nog bij een ‘Chinese Tempel’ gestopt. Je moet dan wel met je sokken over de eerste drempel heen stappen, want anders worden de goden boos. Uiteindelijk mochten we nog over de buik van de Buddha aaien, want dat brengt geluk. Als afsluiter zijn we vanavond naar ‘Cloud 47’ geweest. Dit was een skybar op jawel, de 47ste verdieping! Wat een geweldig uitzicht. Je kunt je ogen er gewoon niet van afhouden. Zo mooi en romantisch met al die lichtjes, wauw! Wat zijn de dagen in Bangkok voorbij gevlogen! Morgen gaan we met de bus en boot richting het eiland Koh Chang. Daar hebben we eerst 3 nachten geboekt. Daarna zien we weer verder. Tot zover ons verhaal. Tot de volgende keer!

Ps. We vinden het erg leuk om jullie enthousiaste berichten te lezen.

• 11 Januari 2016 - 18:39

Marja:

Wederom een mooi verhaal, fijn om te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben.
    Veel liefs en een dikke kus voor jullie, van mij.

• 11 Januari 2016 - 18:44

Helma:

Hoi Tessa en Jos, leuk jullie belevenissen te lezen. Voor mij is het heel herkenbaar, in India gaat het ongeveer hetzelfde met de tuk tuk en taxi. Mijn tip, vraag eerst de lokals wat een tripje mag kosten. Luitjes geniet er van, geweldige ervaring, kijk weer uit naar jullie nieuwe belevenissen.

• 11 Januari 2016 - 19:19

Henk:

Mooi verhaal Jos en Tessa, ga zo door.

• 11 Januari 2016 - 20:39

Herma:

Nou, weer een hele belevenis. Mooi verteld, zo maken wij het ook een beetje mee. Ga zo door, wordt het een mooi boekwerkje. Goede reis morgen. Groetjes en veel liefs

• 11 Januari 2016 - 21:15

Luuk:

Leuk om te lezen dat jullie het gewoon goed voor elkaar hebben. Maar jullie kunnen het nog veel beter krijgen als jullie niet zo veel tijd in deze verslagen stoppen. Geniet en praat met elkaar, leer elkaar nog beter kennen, doe leuke dingen samen. Kortom geniet van deze reis en wees dus niet constant actief op whatsapp,facebook,josentessavingerinjereetwieermeedeed en al die andere flauwe ongein actief. Sluit je gewoon ff 3.5 maand van het wereldje waar jullie normaal in zitten. Voor je het weet ben je weer terug in nl en wat kun je dan zeggen? Nou we hebben veel geappt, verslagen gemaakt en daarnaast ook nog een klein beetje van de wereld gezien. Kappen dus.

• 11 Januari 2016 - 21:18

Gerrit:

Mooie plaatjes. Top om Paul de Leeuw over de buik te aaien ;-)

• 11 Januari 2016 - 21:58

Ine:

Leuk om te lezen, Jos en Tessa!
    Veel plezier op Koh Chang!! (lekker chillen en doe de groeten aan Ovide en z'n vriendjes)

• 11 Januari 2016 - 22:12

Marlies K.:

Leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat! Al veel gezien en meegemaakt deze paar dagen zo te lezen. Geniet !!!

• 12 Januari 2016 - 08:16

Jeanine:

Wauw, mooie foto's en wat hebben jullie al veel gedaan! Geniet ervan samen! Dit was nog maar het begin ;)

• 12 Januari 2016 - 08:23

Hidde:

Toppers, leuk hoor! Genieten:) Wees voorzichtig.

• 12 Januari 2016 - 09:53

Simone :

Hartstikke leuk veel plezier nog

• 12 Januari 2016 - 10:42

Gerda Lennips:

Wat gaaf om zo hoog in een gebouw te zitten! Hele andere wereld zijn jullie in beland, geniet ervan en kijk goed uit, hier kun je wel een dosis gezond wantrouwen gebruiken, hahaha..
    Groeten Gerda en Raymond natuurlijk

• 12 Januari 2016 - 19:22

Ep:

Hoi Jos en Tessa,

Ik ben niet zo'n schrijver en Apper, dat weten jullie maar ik geniet vooral van jullie verhalen en Appjes dus vooral doorgaan en hou ons lekker op de hoogte, let niet op Luuk hij heeft zeker zelf geen kinderen.
    Ga je goed, geniet en laat ons meegenieten van wat jullie beleven.

Groetjes.